Kluczborska 25 - Kraków
30.06.2014.

Analiza dokumentów zawierających Rozpatrzenie Uwag


Kategoria: Fakty
Autor: Kluczborska 25

W opublikowanych 11 załącznikach stanowiących ROZPATRZENIE UWAG dotyczących ponownie wyłożonego do publicznego wglądu projektu ZMIANY STUDIUM uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta Krakowa nie znaleźliśmy uwag odnoszących się bezpośrednio do działek, które staramy się ochronić przed zabudową. Znalazły się natomiast uwagi dotyczące lokalizacji parkingu przesiadkowego P&R (park and ride) w okolicy pętli tramwajowej Krowodrza Górka. m.in.:
ZAŁ. 2 Lp. 20. nr uwagi 2654 punkt 2:
"2. (Wnosi o) likwidację parkingu przesiadkowego (P&R) w rejonie węzła przystankowego Krowodrza Górka."
Ad.2 nieuwzględniona z zastrzeżeniem
"Ad. 2. Lokalizacja parkingu w systemie P&R przy węźle przystankowym tramwajów jest uzasadniona potrzebą zorganizowania dogodnych przesiadek z samochodów do sieci komunikacji miejskiej - zgodnie z przyjętymi zasadami polityki transportowej miasta. Dotyczy to także węzła przystankowego w Krowodrzy Górce. Szczegółowa lokalizacja parkingu nie jest natomiast precyzyjnie określana przez Studium; w tym zakresie rozstrzygające będą ustalenia planów miejscowych lub/i stosownych decyzji administracyjnych."
ZAŁ. 3 Lp. 1-4, 13 nr uwagi 175, 176, 301, 361, 3425
"1. Kwestionuje lokalizację P&R przy pętli Krowodrza Górka. Punkt przesiadkowy winien zaczynać się na Górce Narodowej."
Ad 1. nieuwzględniona z zastrzeżeniem
"Ad. 1. Lokalizacja parkingu w systemie P&R przy węźle przystankowym tramwajów jest uzasadniona potrzebą zorganizowania dogodnych przesiadek z samochodów do sieci komunikacji miejskiej - zgodnie z przyjętymi zasadami polityki transportowej miasta. Dotyczy to także węzła przystankowego w Krowodrzy Górce. Szczegółowa lokalizacja parkingu nie jest natomiast precyzyjnie określana przez Studium; w tym zakresie rozstrzygające będą ustalenia planów miejscowych lub/i stosownych decyzji administracyjnych."
A także uwagi dotyczące m.in. lokalizacji tzw. Trasy Wolbromskiej (nieuwzględnione), których treści ze względu na obszerność nie będziemy tu cytować, natomiast przytaczamy uzasadnienie dla tego punktu:
ZAŁ. 3 Lp. 6, 7 nr uwagi 1085, 1099, 1473-1525, 1527-1541, 1601-1604, 1606-1633, 1640, 1774, 1775
"Ad.1. Zgodnie z polityką transportową Miasta Krakowa dążenie do osiągania zrównoważonego systemu transportu wymaga zarówno rozwoju transportu zbiorowego, jak i rozwoju sieci drogowo-ulicznej i parkingowej. Model rozwoju systemu transportowego dla Krakowa w zakresie układu drogowego, uwzględnia wytyczne polityki transportowej, dotyczące koordynacji polityki przestrzennej Krakowa i gmin ościennych. Obowiązujący plan zagospodarowania przestrzennego województwa małopolskiego, plan rozwoju sieci rogowej województwa małopolskiego i dokumenty planistyczne gminy Zielonki wskazują Trasę Wolbromską jako element w sieci dróg wojewódzkich (przełożenie DW 794). Trasa ta ma zaplanowane połączenie w sieci drogowej Krakowa, zamieszczone w Studium. Należy zaznaczyć, że ustalenia Studium w zakresie układu drogowego należy traktować jako przybliżenie lokalizacji danej drogi, której ostateczny przebieg zostanie zatwierdzony stosownymi decyzjami administracyjnymi, prowadzonymi przy udziale zainteresowanych stron, z uwzględnieniem możliwości wariantowania lokalizacji drogi. Przygotowanie budowy każdej drogi jest poprzedzone postępowaniem administracyjnym o ustalenie warunków zgody na realizację, ze względu na oddziaływanie drogi na otoczenie. Dla uzyskania pozwolenia na budowę przygotowanie realizacji musi spełniać wyznaczone warunki ochrony przed uciążliwymi oddziaływaniami ruchu."
 
Bezpośredni link do strony z załącznikami zawierającymi rozpatrzenie uwag: http://www.bip.krakow.pl/?dok_id=60099.

Kluczborska 25 - Kraków